Allmänt
När du godkänner ett köp på spegelbutiken.se accepterar du samtidigt våra köpvillkor. Du måste vara minst 18 år för att få handla på spegelbutiken.se.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans.
spegelbutiken.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas ut när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast.
Priser
Priserna är i svenska kronor inkl. moms. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel.
Tryckfel och produktbilder
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar eller tryckfel. Var uppmärksam på att det kan vara svårt att återge exakt färg på en dataskärm en vad den slutgiltiga produkten har. Därför är det bra att beställa ett provpaket.
Betalningssätt
På spegelbutiken.se erbjuder vi betalning med SVEA. Följande betalningssätt kan du välja bland:
- Kort- Betala direkt utan kostnad.
- Faktura - Betala inom 14 dagar.
- Delbetalning - Betala från 139 kr/ i 24 månader.
- Konto - Välj vad du vill betala varje månad.
- Banköverföring via Trustly - Betala med ditt bankkonto.
Frakt och leveranstid
OBS! Just nu har vi leveransförseningar p.g.a produktförseningar och därför kan det dröja mer än två veckor innan din beställning kommer fram. Vi skickar din beställning så fort vi kan.
Normal leveranstid är 1-2 veckor efter det att vi har mottagit din beställning. Leveranstiden beror på var i landet du bor och aktuell lagerstatus.
Fraktkostnad
Fraktkostnad till ombud är 99 kr. Fraktkostnad för hemleverans är 349 kr. Alla leveranser våra leveranser skickas med DHL. Vid adressändring tillkommer en avgift på 250 kr.
Transportskador och risk
Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast till chauffören vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant. Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada. Dold skada ska anmälas till oss snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet. Anmäls en synlig skada inte direkt vid mottagandet eller en dold skada inom 7 dagar kan ersättning tyvärr inte lämnas.
Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administrationskostnad. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.
Ångerrätt
Det är 14 dagars returrätt på alla standardvaror räknat från den dagen du tog emot varorna. Speciellt framtagna varor ingår inte i denna ångerrätt. Om du vill returnera ett köp ska du skicka tillbaka varorna i samma skick som du fick dom. När varorna har kommit i retur till oss och godkänts återbetalas du för hela beloppet (exkl returfrakt) till ditt konto inom 7 arbetsdagar. Omkostnaden för frakt vid returnering betalas av köparen. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Byten
Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka varan/varorna. I mailet kan du också informera oss om vilken vara du vill byta till, så reserverar vi varan åt dig. För att få byta en produkt måste den vara oanvänd och i samma skick som när du fick den. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Vi betalar ej frakten för den vara du vill byta till, du står själv för returfrakt till oss. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Reklamation
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.
spegelbutiken.se ger tre års reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen. Detta omfattar fabrikationsfel, materialfel som konstaterats vid varans normala användning. Reklamationsrätten täcker inte slitage, skador eller fel som uppstått av fel användning eller behandling av varan. Reklamation om fel eller brister ska meddelas till spegelbutiken.se i rimlig tid. Produkten kan returneras för reparation, byte eller efter avtal en återbetalning.
Felbeställningar
Avtalen i köpsprocessen med spegelbutiken.se är bindande och kan inte ändras online. Har det blivit ett fel, att man tex skrivit fel adress är det möjligt att kontakta oss för att få ordern ändrat. Detta skall dock ske omgående eftersom ordern packas och skickas direkt.
Personupplysningar vid köp
De personliga uppgifter som du anger vid beställning används endast till orderbehandling och blir inte skickad till tredje part. Utöver personliga upplysningar loggas också ip-adress. Dessa upplysningar används endast till statistik och vid utredning om bedrägeri. spegelbutiken.se använder cookies.
Cookies
Cookies används på denna webbplats för att hålla reda på innehållet i din varukorg, lagra leveransadresser, och att lagra dina uppgifter. De används också efter att du har loggat in som del av denna process. Du kan stänga av cookies i din webbläsare genom att gå till "Verktyg, Internet-alternativ Sekretess "och välja" blockera cookies ". Om du stänger av cookies, kommer dina uppgifter inte behållas i datorn för framtida beställningar hos oss. Du har rätt att se den information vi har om dig, och du kan be oss att göra nödvändiga ändringar, att säkerställa att den är korrekt och hålls aktuell. Om du vill göra detta, vänligen kontakta oss.
Force Majeure
spegelbutiken.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Vid tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Ovanstående villkor gäller för alla leveranser från spegelbutiken.se, en del av KFL Trading AB. Villkoren gäller om inte andra skriftliga avtal skrivits mellan dig som köpare och KFL Trading AB.